Open-minded en doelgericht
Sinds de start van mijn carrière in 2006 is er heel wat veranderd op vlak van human resources – en ook ik heb niet stilgezeten. Ik geloof sterk in progressief HR-denken omdat de arbeidsmarkt vandaag enorm fluctueert, maar we ook geconfronteerd worden met nieuwe manieren van samenwerken: freelancers, meer thuiswerk, veranderende noden bij werknemers, AI als ‘nieuwe collega’,… En enorm veel data.
HR is meer dan het aanwerven van talent. Alle facetten van candidate en employee journey tot exit journey verdienen je aandacht. HR draait voor mij om het vinden van die sweet spot van jouw bedrijf én actie op basis van cijfers, data en statistieken. Kortom, emotie en ratio zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Die synergie vormt een perfecte weerspiegeling van mezelf. Mensen omschrijven mij als empathisch en bedanken me vaak voor mijn luisterend oor. Tegelijkertijd ben ik sterk in rationele beslissingen en communiceer ik steeds to-the-point en rechtdoorzee. Ik adem dus als het ware mijn visie op HR waardoor ik vol overtuiging te werk ga.
Een rijk gevuld carrièrepad
Ik blik terug op een leerrijk en rijk gevuld parcours waar ik 'de eer en het genoegen' heb gehad om employer branding te omarmen vanuit 5 cruciale invalshoeken:
- als recruiter en HR consulent vanuit een interim-en selectie perspectief
- als communicatie adviseur en employer branding strateeg bij tal van agencies
- als product manager en marketeer van het voormalige brand vacature.com bij De Persgroep Publishing (nu DPG Media) vanuit de wondere wereld van media
- als zelfstandig employer branding strateeg bij tal van organisaties als inhouse HR consultant, becoming part of their team
- als managing partner van een start-up met een duidelijke focus op employer branding diensten binnen een relevant HR eco systeem
Deze vijf krachtige invalshoeken hebben me geleerd om employer branding 'anders' te behartigen dan de doorsnee employer marketeer. Namelijk vanuit een atypische maar doordachte strategie, rekening houdend met jouw doelstellingen en vooral doelgroep.
Vandaag bundel ik dan ook al deze opgedane kennis als zelfstandig employer branding- en marketingexpert. Dankzij deze unieke combinatie van jobs, ervaringen en relevante opleidingen bekijk ik alles vanuit een zeer gericht en fris standpunt, met aandacht voor data én emoties.