Wil je van binnenuit het imago van je bedrijf versterken? Dan heb je meer nodig dan een mooie huisstijl. Pas als je bedrijfscultuur, imago en wat je werknemers vertellen over je bedrijf op één lijn zitten, kun je je onderscheiden van de concurrentie. Maar hoe maak je van je bedrijf een sterk merk?

Ik geloof in een samenspel van emotie en ratio. We zijn niet alleen mensen die samenwerken met mensen, maar beschikken vandaag ook over heel wat data.

Via zelfreflectie, objectieve analyses en een sterke branding bepaal ik jouw unieke employer marketingstrategie.

To the bone

In deze eerste fase ga ik op zoek naar wie jij écht bent als werkgever. Niet enkel wat je wil uitdragen naar de buitenwereld, maar vooral wat jou uniek maakt. Wat is de kern, de sweet spot van jouw bedrijf en waar ligt zowel jouw passie als die van jouw werknemers?

Ik detecteer wat er goed is en vooral wat er beter kan. Hoe kunnen we samen jouw authentieke maar vooral eerlijke identiteit naar buiten dragen. Hoe brengen we de ziel van jouw bedrijf naar de oppervlakte?

Wie wil jij zijn als werkgever? Wat vertellen jouw medewerkers over je bedrijf? En wat zijn hun verwachtingen? Via een mix van kwalitatief en kwantitatief onderzoek leg ik bloot wie jij echt bent als werkgever. Ik ontdek jouw “stoutste dromen”, meest wilde ambities maar ook je kleinste onzekerheden.

Hoe ik dat doe? Via research, diepte-interviews, enquêtes en imago-audits. Indien nodig creëer ik employee persona’s of een gedetailleerde omschrijving van de verschillende werknemers binnen je bedrijf. Alles wat nodig is om een slimme strategie uit te werken.

Op basis van die analyse bepalen we samen de doelstellingen en bijbehorende KPI’s. Wil je bijvoorbeeld bekender worden als werkgever, sneller vacatures invullen of kwalitatieve profielen aantrekken? Wil je van je medewerkers echte ambassadeurs maken? Of streef je naar een betere matching zodat je medewerkers elke dag met plezier komen werken en een grotere betrokkenheid beogen op lange termijn. Samen bepalen we een geschikte strategie, die past bij wie je bent maar vooral ook bij wat je nodig hebt.

Wat is jouw Employer Value Proposition (EVP)? Welke belofte kan en wil jij maken aan je huidige en toekomstige medewerkers? In mijn uitgebreid creatief netwerk, dat ik de afgelopen vijftien jaar heb opgebouwd, selecteer ik de juiste mensen. Samen werken we een authentiek verhaal uit dat zich vertaalt in overtuigende copywriting en een unieke beeldtaal. De kracht van jouw verhaal zit in alle nodige tools die ik aanlever. Zo kan jouw inhouse marketing- en HR-afdeling meteen aan de slag, of kan je steeds op mij rekenen om de verdere uitrol van jouw strategie aan te pakken. Een mooi verhaal schrijf je namelijk niet alleen.

To the point

Na de eerste fase ‘to the bone’ weet je wie je écht bent als werkgever. De basis van je strategie ligt samen met je storytelling op tafel, maar wat nu? Als HR-consultant ondersteun ik je niet alleen bij de theorie, maar ook bij de realisatie.

Een doordachte strategie met doelstellingen op korte, middellange en lange termijn rol je stap voor stap uit. En daar komt heel wat bij kijken. Als HR-consultant en employer marketingstrateeg help ik je met het:

  • uitschrijven van het plan van aanpak of de employer brandingstrategie. We focussen op de meest relevante interne en externe doelgroepen, inclusief retroplanning op zowel korte als lange termijn.
  • definiëren van de HR-strategie op basis van de zes verschillende journeys: oriënteren en solliciteren, preboarding, onboarding, re- en crossboarding, employee experience en uitstroom.
  • praktisch uitwerken van het employee engagementtraject dat van werknemers echte ambassadeurs maakt.
  • opstellen van effectieve rekruteringscampagnes. Via professionele tools communiceer ik de juiste content gericht naar de juiste doelgroep.
  • advies over de aangewezen kanalen om potentiële werknemers aan te trekken. Ik zorg voor een passende mix van digitale en klassieke media, events, out of home advertising op publieke plaatsen (OOH), video, social media, chatbots, VR … En zorg voor de implementatie van de nodige ondersteunende tools.

Natuurlijk wil je weten of alle investeringen en inspanningen lonen. Ik monitor niet alleen de lopende campagnes, maar analyseer de resultaten en analytics én stuur tijdig bij waar nodig. Op basis van concrete gegevens en exacte cijfers nemen we samen gefundeerde beslissingen die jouw employer marketing verbeteren en jouw bedrijf dichter brengen bij de vooropgestelde doelstellingen en KPI’s.

Zin om samen te werken?

Wil je je employer branding en employer marketing versterken? Dan wil je ook een HR-consultant die echt past bij je bedrijf. Doe de test en ontdek of we een match zijn!

Doe de test

Happy clients, happy me!

We zijn erg blij Jana ‘ontdekt’ te hebben! Jana heeft relevante ervaring en combineert dit met een theoretische achtergrond. Ze maakt sterke analyses, denkt mee met de klant en hanteert een open, eerlijke en directe communicatie. Jana doet wat ze zegt en zegt wat ze doet. Wil je je employer brand versterken? Dan is Jana een goede keuze!